زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

شهریه دار شدن دانشگاههای نروژ برای دانشجویان غیراروپایی

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 49 + ارسال نظر
گلی جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:40

دکترا هم با شهریه میشه ؟؟

درود
دکترا در نروژ شغل محسوب می شود و خودش درآمد ماهیانه دارد

امید شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:26

سلام
ممنون از مطالب خوبی که میذارید.
اگه یک نفر پذیرش دکترا از دانشگاه های نروژ بگیره و همسرش بصورت همراه باهاش بیاد ، باید برای همسرش گواهی تمکن مالی بده به سفارت !؟
(چون مثل اینکه جدیدا سفارت سوئد برای همچین وضعیتی گواهی تمکن مالی میخاد و میگه از کجا معلوم همسرش اون را ساپورت بکنه اونجا !!!؟)
خیلی ممنون :)

درود دوست من
دانشجویان دوره دکترا حقوق می گیرند و گواهی تمکن مالی تنها برای دانشجویان مقاطع لیسانس و فوق لیسانس صدق می کند

دریا شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:44

سلام خسته نباشید، ممنون از اطلاع رسانیتون . یعنی برای سال جدید دیگه اپلای نکنیم؟ چون اینجوری که نوشتین اگه قبول بشیم باید از ترم دوم به بعد شهریه بدیم.... ! و چرا فنلاند؟ مگه فنلاند هم از قوانین نروژ پیروی می کنه؟

درود دوست من
این طرح فعلا پیشنهاد است و هنوز تصویب نهایی نشده است.در صورتی که برای سال بعد پذیرش بگیرید شهریه ای نمی پردازید و اگر سال 2015 هم دانشگاه ها شهریه دار شوند،مشمول کسانی که در سال 2014 پذیرش شده اند نخواهد شد.برای فنلاند هم سال آینده قطعا رایگان است.پیروز باشید

mitra شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:27

با سلام.
ببخشید من درست متوجه پاسخ شما به (دریا)نشدم؛یعنی اگر من در تابستان یا پاییز 1393 apply کنم و به من پذیرش بدن برای ترم پاییز 2015,من مشمول شهریه نمیشم؟(هم لیسانس هم فوق لیسانس)

درود میترا جان
برای سال آینده یعنی سال تحصیلی 2015-2014 که شهریه ای در کار نخواهد بود.برای سال تحصیلی 2016-2015 که ثبت نامش پاییز سال 1393 خواهد بود هنوز مشخص نیست که برای دانشجویان غیراروپایی پولی باشد یا نباشد.فعلا دولت جدید نروژ با این طرح که از دولت قبلی به یادگار مانده موافق نیست و امکان زیادی هست که این طرح رای نیاورد و کلا کنسل شود.پس ناامید نباشید و حتما به تلاش تان ادامه دهید

[ بدون نام ] شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:22

سلام
خبر خیلی خیلی ..... بدی بود واقعا اعصابمو ریخت بهم.این همه بریم کلاس زبان تا زبان یاد بگیریم این همه آرزو هوتوتو.مگر بدتر از این هم میشه نه میشه اخه.

درود دوست من
شما هنوز فرصت دارید.این طرح یک پیشنهاد است و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.شما ترم پاییز سال آینده وقت دارید تا از دانشگاههای نروژ پذیرش بگیرید و در صورتی که به احتمال خیلی زیاد این طرح تصویب نشود،دانشگاههای نروژ رایگان خواهند ماند.ناامید نباشید و به تلاش تان ادامه دهید

رایحه دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:57

سلااام
خیلی ممنون از مطالب خوبنون

واقعا دمتون گرم

حمیدرضا دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:47

سلام.ممنون برای اطلاع رسانی عالی.

با توجه به اینکه در دولت جدید 7 وزیر از 17 وزیر عضو حزب ضد مهاجر پذیرند احتمال اینکه این طرح تصویب شود بالا نیست؟

البته من نمیدونم ترکیب سیاسی دولت قبلی چه جوری بوده.

مازیار چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:04

سلام من تا جایی که از جواب هاتون متوجه شدم، حتی در صورت تصویب این طرح هم دانشجویانی که قبل از تصویبش پذیرش گرفتند مشمول این طرح نخواهند شد. درسته؟

درود
بله.درست است

Honey شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:02

با سلام
من 2 تا سوال داشتم
اول اینکه چون من ارشد معماری هستم میتونم هم برای دکترا در خواست بدم و هم برای ارشد
که قبل از پولی شدن شانس خودمو امتحان کنم؟!
و دوم اینکه اگه بخوایم قبل از پاییز 2015 پذیرش بگیریم حداکثر تا چه زمان برای فرستادن مدارک وقت داریم؟
با تشکر فرآوان

درود دوست من
لطفا مطالب بخش "تحصیل در نروژ" را خوب بخوانید

سارا جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:43

سلام.
ممنون از مطالب مفیدی که می نویسید.
میخواستم بدونم اگر دانشگاه های نروژ شهریه دار بشن، این شهریه حدودا" چقدر هست؟ میشه گفت درحد شهریه ی دانشگاه های سوئد هست؟
درضمن؛ ببخشید سوال دومم مربوط به این بحث نیست ولی میخواستم ببینم رشته ی میکروبیولوژی در نروژ چه جایگاهی داره؟ آیا نروژ کشور مناسبی برای ادامه تحصیل در این رشته هست؟

با تشکر

درود دوست من
بله.تقریبا در همان حد خواهد بود.دانشگاه NTNU را به شما پیشنهاد می کنم.اطلاعات بیشتر در داخل سایت دانشگاه وجود دارد.پیروز باشید

سارا چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 05:58

سلام.
مشخصه که خبر نهایی شهریه دار شدن یا نشدن دانشگاه های نروژ تا کی اعلام میشه؟
برای تصمیم گیری مشکله. خیلی خوب میشه که از حالا این قضیه مشخص شه.
با تشکر

درود سارا جان
اگر تصمیمی در این مورد در روزهای آتی گرفته شود حتما در وبلاگ و همچنین در صفحه فیسبوک وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد.سپاس از توجهت

مهرزاد شنبه 30 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:20

سلام ممنون از مطالبتون/دقیقا تا چه تاریخی فرصت ثبت نام رایگان هست؟وچند وقت طول میکشه تا مدرک تافل بگیرم؟

درود دوست من
لطفا مطلب اخیر در بخش تحصیل رایگان در نروژ را بخوانید

مسعود چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:01

سلام.من لیسانس حسابداری از دانشگاه تهران جنوب با معدل ۱۸هستم میتونم از دانشگاه های دولتی نروژ پذیرش رایگان بگیرم؟

درود
بله.لطفا به سایت www.studyinnorway.no مراجعه کنید

پ.نیک سیرت جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:53

ممنون از مطالب کاربردی و مفیدتون
من کاردانی عمران میخونم و پاییز سال آینده باید برای کارشناسی اقدام کنم،میتونم سال آینده برای دانشگاه استاونگر اقدام کنم؟باید زبان نروژی بدونم؟تصمیمم برای کارشناسی ارشد بود ولی عجله ام برای اینه که میخوام شانسم رو برای تحصیل رایگان امتحان کنم.

درود
بیشتر دوره های دوره لیسانس به زبان نروژی ست.بهتر است برای دوهر ارشد اقدام کنید که به زبان انگلیسی ست

پویا یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:11

سلام
اگر دانشگاه ها شهریه ای بشن،شهریه ها بر حسب کرون دریافت میشه یا هر ترم باید یه مبلغی رو به یورو پرداخت کنیم؟؟؟

درود
اگر شهریه ای شود بصورت سالانه یا هر ترم دریافت می شود.بستگی به دانشگاه دارد

آرین چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:04

سلام
یک سوال دارم
من الان پیش دانشگاهی هستم و تا اواخر بهار تموم میکنم درسمو
من میتونم برای ترم پاییزی تحصیل رایگان بگیرم برای دانشگاهای نروژ؟؟؟

درود
بله.امکانش هست اگر مدرک زبانتان هم تا زمان ثبت نام که تقریبا دسامبر 2014 هست آماده باشد

milad یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 21:38 http://gravatar.com

سلام درود برشما
من مهند سی نفت میخوانم از دانشگاه علوم تحقیقات معدلم 14/76میشه برای دانشگاه نروژ
اپلای کنم...قبول میکنند در ضمن آیلتس هفت ........

درود
حتما اقدام کنید.مشکلی برای پذیرش ندارید.مدرک آیلتس یا تافل و مدرک تحصیلی تان را ترجمه کنید.سایر جزییات برای اقدام در داخل وبلاگ درج شده است

بابک چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:01

سلام خسته نباشید من دانشجوی ترم آخر مهندسی شیمی دانشگاه آزاد دزفول هستم ولی به خاطر جریان سربازیم که باید برم میدونم اگه بخوام برا ادامه تحصیل در نروژ اقدام کنم حتما از سال 2015 به بعد میفته و معدلمم تقریبا 15.30 هستم حالا با شرایطی که من دارم به نظرتون میتونم پذیرش رایگان بگیرم یا نه!؟ و یه سوال دیگه اینکه با توجه به رشته من شما چه دانشگاهی رو توی نروژ پیشنهاد میکنید؟

درود
مطالب بخش تحصیل در نروژ را در وبلاگ بخوانید.همه چیز توضیح داده شده است.تحصیل کماکان در نروژ رایگان است اما متاسفانه برای رشته شیمی،دانشگاههای نروژ پذیرش می دهند اما اداره مهاجرت بخاطر مسائل تحریمی ایران ویزا صادر نمی کند

بابک جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 05:08

واای اینجوری پس که خیلی بد شد من دیگه کاملا برا ادامه تحصیل در خارج از کشور ناامید شدم داخل اروپا فقط نروژ و فنلانده که به طور رایگان پذیرش می کنند که فنلانده میخواد شهریه بگیره فقط نروژ احتمال داشت نگیره که اونم اینطور میگم پس چطور به یکی از دوستان که رشتش مهندسی نفت بود گفتید میتونه اما من نه!!؟

بابک جان
فکر می کنم واضح صحبت کردم. بیشتر دانشگاههای نروژ و فنلاند فعلا شهریه ای نمی گیرند و قرار هم نیست تا سال دیگر چیزی تغییر کند.در مورد ویزا هم شانسی ست. باید اقدام کنید و ببینید چطور می شود.پیروز باشید

میلاد یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:56

سلام
من کارشناسی ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی دارم.می خواستم برای دکتری در نروژ اقدام کنم.در دانشگاه های نروژ این رشته در مقطع دکتری ارائه میشه؟
اگر میشه دانشگاه هایی که این رشته رو دارن معرفی کنید
با تشکر

درود
لطفا مطلب دکترا را در بخش تحصیل در نروژ مطالعه کنید

هستی یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:16

سلام من 18 سالمه و دیپلم انسانی دارم و می خوام از کارشناسی تا دکترا برم نروژ ولی ساپورت مالی قوی ندارم و زبان انگلیسیمم در حد مدرک گرفتن نیست ولی تمام زندگی من شده فکر کردن به تحصیل در خارج ودوست دارم بهم بگید وضعیت رشته روانشناسی بالینی در اونجا چطوره و راهنماییم کنید من باید چیکار کنم من واقعا نیاز دارم که دقیق بدونم و برای انگلیسی چیکار کنم؟

درود هستی جان
بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی هیچ اقدامی برای ادامه تحصیل در هیچ کجا نمی توانید انجام دهید

سحر یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:40

سلام ببخشید اون هزینه ای که برا حساب دانشگاه باید بریزیم بعد از ورود بهمون بر میگردونن چه مدت زمانی باید در حساب دانشگاه باقی بمونه و اینکه وضعیت رشته هنری به چه شکله من برا ntnu رو اژلای کردم رد شد در خواستم ممنون میشم راهنمایی کنید .....

درود
بله. پس از ورود به نروژ و باز کردن حساب بانکی در نروژ به حساب شما واریز می شود. البته چون یکی دو ماهی ممکن است طول بکشد هفتگی می توانید تا سقف 5000 کرون از حسابتان برداشت کنید. در مورد رشته ها به سایت زیر سر بزنید
www.studyinnorway.no

علی دوشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:49

سلام ببخشید من یک دانش اموز بیش دانشگاهی هستم با معدل 18 ونمره تافل 7شانسی برای گرفتن بذیرش از دانشگاه های نروز در مقطع کارشناسی دارم علاقه زیادی به مهندسی برق دارم ولی نمی دونم کدام دانشگاه نروز این رشته رو ارایه میده با تشکر از زحمات شما

درود علی جان
به سایت زیر بروید و دانشگاه موردنظرتان را بیابید
www.studyinnorway.no

کوروش جمعه 23 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:42

با درود و ادب

ابتدا از این سخاوتمندی شما در پاسخگویی به سوالات عزیزان تشکر میکنم .

بنده کارشناسی برق-کنترل و ابزاردقیق با معدل حدود 18 از دانشگاه علمی کاربردی دارم .
10 عنوان ثبت اختراع -- 2 مورد مقاله isi --- و همچنین 2 مورد مقاله
علمی پژوهشی خارجی دارم --- طرح پژوهشی انجام شده هم دارم
حدود 5 ماه سابقه کاری در نفت و گاز دارم .

میخواستم راهنمایی بفرمایید . برای مهاجرت به نروژ ، بهترین راه از نظر شما بزرگوار چیه ؟
و اینکه چطور میتونم از مشاوره حضوری شما استاد عزیز بهره بگیرم ؟

درود کوروش عزیز و سپاس از مهرت
شما می توانید برای دوره های ارشد یا دکترا اقدام کنید.مطالب بخش تحصیل رایگان در نروژ را در داخل وبلاگ خوب بخوانید

mostafa جمعه 13 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 21:49

وبلاگتون خیلی عالیه.ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

علی دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:43

تشکر ویژه ازتون دارم بابت وقتی که واس جواب دادن سوالا میذارید.
میخواستم بدونم با شرایط زیر چقد شانس پذیرش واس مستر دانشگاه NTNU یا stavanger دارم.
مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت (معدل 15.5)
5 سال سابقه کاری نفتی مرتبط با رشته تحصیلی.
آیلتس 7.
یه سوال دیگه هم داشتم اینکه نمره کلی آیلتس رو در نظر میگیرن یا همه skill ها براشون مهمه؟ چون نمره writing من 6 شده.
مرسی.

درود علی جان
بباید اقدام کنید و منتظر بمانید.بنده نظر خاصی در مورد شانس پذیرش شما نمی توانم بدهم اما با اقدام کردن هیچ ضرری نمی کنید.بنابراین بهتر است شانس خودتان را بیازمایید.البته دقت کنید که رشته مهندسی نفت جزو رشته های حساس است و ممکن اسن پذیرش بگیرید اما ویزا نتوانید بگیرید.پیروز باشید

محمد آزاد پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:27

درود

فقط تشکر می کنم و برای شما آرزوی بهروزی و پیروزی دارم.

سپاس فراوان :)

شیدا سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:23

سلام روز بخیر

اگر من الان شروع به ثبت نام کنم برای مقطع کارشناسی ارشد نروژ و فنلاند دانشگاهش شهریه میخواد؟
من شنیدم که میتونن یک سری از رشته ها رو از 25 تا 100 درصد بورسیه کنند .میشه توضیح بدید؟

درود شیدا جان
دانشگاهها شهریه ای ندارند.باید شرایط دریافت بورس را داشته باشید.بهتر است به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید و اطلاعات را در آنجا کامل بخوانید

سحر شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:44

سلام دوست خوبم
امکان شهریه دار شدن برای سال تحصیلی 2015-2016 برای مقطع دکتری هم هست ؟

درود
دوره دکترا خودش حقوق ماهیانه دارد و شغل محسوب می شود.لطفا ابتدا مطالب بخش تحصیل در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید

سحر یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:18

خیلی ممنونم دوست گلم

هانیه سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:27

سلام دوست عزیز،
دانشگاههای نروژ دوره دکترای رشته طراحی لباس یا همون fashion design رو داره؟ ممکنه شما اگر اطلاع دارید در این زمینه راهنمایی کنید کدوم دانشگاه این رشته رو در این مقطع دارن؟ در ضمن یه سوال دیگه: مدرک آیلتس لازم چند به بالا باید باشه؟ چون من خودم 7.5 دارم!

درود هانیه جان
سایت زیر را جستجو کنید
www.studyinnorway.no
نمره زبان آیلتس 7.5 برای اقدام کردن مطلوب است

. سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 20:54

سلام
من کاردانی گرافیک با معدل 18.06 دارم و کارشناسی رو انصراف دادم. متاسفانه آیلتس و تافل ندارم و زبان انگیسیم در حد متوسط هست.
بین رشته های دانشگاه ها رشته ی من برای کارشناسی هست ...
سوالم اینه که فکر میکنید اگر الان شروع کنم برای آیلتس بخونم و تلاشم رو بکنم تا من به نتیجه ی لازم برسم دانشگاه ها ممکنه که شهریه دار بشه؟ و من نتونم اپلای کنم؟
و اینکه من که میخوام برای کارشناسی اپلای کنم ، باید زبان نروژی هم بلد باشم؟

درود
هیچوقت برای اقدام کردن دیر نیست.برای اقدام البته باید مدرک زبان داشته باشید.برای دوره های لیسانس هم باید زبان نروژی بدانید.سایت زیر را خوب بخوانید
www.studyinnorway.no

ندا چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 14:05

سلام علی جان
ایام به کام
بالاخره قانون شهریه دار شدنو تصویب کردن یا نه؟

درود
خیر.فعلا دانشگاههای نروژ شهریه ای ندارند

هدا یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:32

سلام علی جان ، سایت و مطالب واقعا عالی هستن. صمیمانه از زحماتت تشکر میکنم.
قصد دارم تا یکی دو ماه آینده برای ادامه تحصیل در دانشگاه اسلو اقدام کنم.همسر و پسر دو ساله ام هم همراهم هستند که میخواستم بدونم آیا ویزای آنها هم همزمان میرسه که باهم بریم؟
در رابطه با شهریه مهد کودک با سایت ios مکاتبه کردم که جواب روشنی نگرفتم،ممکنه بگین که در صورت بیکار بودنه من و همسرم مهدکودک مجانی است یا نه؟
سوال دیگرم اینه که برای همسرم بدمن دونستن زبان نروزی در اسلو چه شغلهایی هست ؟

درود هدا جان و سپاس از مهرت
ابتدا خودتان باید ویزا بگیرید بعد می توانید همسر و فرزندان خودتان را هم بیاورید.مهدکودک مجانی نیست.باید هزینه ای اندک بپردازید.مطالب بخش کار در نروژ را در داخل وبلاگ خوب بخوانید

shayste دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:55

سلام.سایتتون واقعا عالیه.
فقط میشه لطف کنین بگین دانشگاه های اسلو ارشد معماری هم دارن؟
تا اونجایی که من تونستم اطلاعات بگیرم معماری داخلی و دیزاین فقط تا کارشناسی هست و تو مقطع ارشد معماری صنعتی دارن.
ممنون میشم راهنماییم کنین.

درود
به سایت مرجع زیر بروید
www.studyinnorway.no

گل آرا چهارشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 21:48

سلام.
من دانشجوی هنر هستم و دو سال دیگه از تحصیلم در مقطع لیسانس باقی مانده. آیا محدودیت سنی برای اپلای کردن در وجود داره از اونجا که من ۳۳ ساله خواهم بود در آن تاریخ

درود گل آرا جان
خیر.محدودیت سنی برای تحصیل وجود ندارد

گل آرا دوشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:54

سلام و مرسی از پاسخ من بازم سوال دارم
من دارم ادبیات دراماتییک / تیاتر می خونم و می خواهم فوق رو در رشته کارگردانی ادامه بدم.
مدرک ایلس دارم
دانشگاه هنر سراسری در حال تحصیل هستم
معدلم حدود ۱۹ هست
کار ترجمه می کنم و رزومه کاری دارم
ولی فقط دانشگاه ntnu رشته مطالعات فیلم داره و نه کارگردانی
به نظر شما فنلاند بهتره برای این رشته؟ چون می خوام شروع کنم نروزی یاد بگیرم.

درود گل آرا جان
هم نروژ و هم فنلاند را اقدام کنید.شانس تان اینگونه بیشتر می شود.هر کدام را که پذیرش شدید آنوقت شروع به یادگیری زبان بکنید

مهدی چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 20:51

سلام بر شما دوست عزیز که وقت میگذارید و دوستان و هموطنان را راهنمایی میکنید.
به نظر بنده هیچ منبعی به اندازه این سایت کامل و بروز نیست.
سوالی داشتم :
آیا کل زیر رشته های مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات جزو رشته های حساس تلقی شدند یا گرایش های خاصی تابع این موضوع هستند؟ (همچون امنیت اطلاعات) و گرایش هایی مثل (programming and networks ) برای اخذ ویزا مشکلی نخواهد داشت؟
۲. آخرین اخبار از وضعیت شهریه دار شدن دانشگاه ها رو بفرمایید که آیا برای تحصیل از مهر ماه سال آتی امکان رایگان ماندن تحصیلات چقدر است؟

درود مهدی جان
دانشگاهها هنوز شهریه ای ندارند.رشته های حساس همچنان ریسک نگرفتن ویزا را دارند

Alireza سه‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:24

سلام دوست عزیز و ممنون از حوصله و زمانی که برای به روز کردن این سایت مفید می گذارید. سوال داشتم:
من بصورت قانونی برای مدت سه سال قراره در اسلو کار کنم و پسر من سال تحصیلی آینده چهارم دبیرستان خواهد بود رشته تجربی که تمایل داره پزشکی بخونه
- آیا با داشتن قبولی سوم دبیرستان در ایران و ترجمه اون امکان ورود به دانشگاه در رشته پزشکی هست یا نه؟
- آیا دکترای پزشکی در نروژ پیوسته است یا حتما باید تا لیسانس و بعد فوق و بعد دکترا بخونه؟ وضعیت زبان (نروژی یا انگلیسی) در وضعیت پیوسته چطوریه؟
ممنون

درود علیرضا جان و سپاس از توجه شما
برای هر رشته ای پیش نیازهایی وجود دارد.برای رشته های پزشکی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید و شرایط را آنجا دنبال کنید.دوره دکترا در نروژ معمولا 3 ساله و پیوسته است.

مرجان پنج‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:53

سلام با عرض ادب من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی با معدل 16.50 هستم . البته لیسانسم مترجمی زبان انگلیسی بوده.در صدد گرفتن مدرک تافل هستم . برای دکترا در نروژ میتوانم ادامه تحصیل دهم در ضمن متاهل هستم .

درود
به مطلب دکترا در داخل وبلاگ بروید

پویان شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:51

با سلام
می خواستم بدونم با معدل پایین هم امکان اپلای کردن هست؟

درود
بله

حمید چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:36

سلام ممنون بابت سایت خوبتون و صبری که در پاسخگویی به هموطنان عزیزمون دارید
من و همسرم با هم میخواستیم همزمان واس دکترا در رشته معماری اقدام کنیم
خواستم یه دانشگاه خوب واس معماری بهم معرفی کنید و اینکه من داخل سایتی که معرفی کردید رفتم ولی تا مستر داره واس سرچ و دکترا نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

درود دوست من
https://aho.no/en/studier/phd/428-phd

حمید چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:34

ممنون از پاسخگویی سریعتون
به نظر شما با ایلتس6.5 چقد شانس داریم واس گرفتن پذیرش دکترا در رشته معماری؟

درود
مطلب مربوط به تحصیل در مقطع دکترا را در وبلاگ بخوانید

حمید چهارشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:59

و اینکه اداره مهاجرت برای معماری رو ویزا حساس نیست؟

خیر

احمد پنج‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:35

من یه گشت و گزار زدم واسه این موضوع
یه جاهایی نوشته پولی میشه
یه جایی نوشته احتمالش کمه پولی بشه
یه جایی هم خوندم که گفته بود استاد های دانشگاه های برتر اعتراض کردن اگه پولی بشه دانشجو کم میشه و دانشگاه ها از بین المللی بودن خارج میشه و این حرفا
خلاصه که باید تا اخر 2015 صبر کنیم
از اونجایی که میشه تو دوران تحصیلی اونجا کارکرد و شهریه هم نداره میتونه یه امتیاز مثبت باشه و پلی به موفقیت.انصافا شرایط کاری اون ور از این ور بهتره.فقط من موندم با تحریم اون رشته ها دیگه جای امیدی باشه یانه.
من خودم تازه ترم یک کارشناسی برقم و امید دارم بتونم برم
اگه غلط املایی داشت ببخشید

شیما یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 16:26

سلام می خواستم بدونم شرایط پرداخت فاند برای ارشد چجوریه

درود
دوره ارشد فاندی ندارد

النا شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:10

سلام من تازه میخواهم اقدام کنم برای دانشگاه نروژ البته با تحصیل رایگان ولی نوشتید که داره این طرح برداشته میشه من فوق لیسانس روانشناسی بالینی هستم که بهمن ۹۴از پایان نامه خودم دفاع میکنم میخواهم یا فوق لیسانس یا دکترا در نروژ را ادامه صدالبته زبان رو هم از مهر میخواهم ب صورت فشرده ادامه بدهم

درود
فعلا دانشگاهها شهریه ای ندارند

احمد سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 20:43

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم امکان این که شهریه برداشته شه چقدره

سلام
فعلا چنین طرحی وجود ندارد

محمود سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 13:47

سلام. میخواستم ببینم این طرح پیش نهادی که قرار بود دانشگاه های نروژ و یوئد برای دانشجوهای غیر اروپایی پولی بشه چیشد ایا بعد از ۵ سال تصویب شد یا نه ؟
در حال حاظر که اواسط ۲۰۱۷ هستیم ایا دانشگاه های نروژ برای غیر اروپایی ها رایگان است؟

سلام
خیر.هنوز دانشگاههای دولتی شهریه ای ندارند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد