زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

درخواست پناهندگی در نروژ و هفت کشور دیگر!

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 20 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 18:53

از اینکه با این وب لاگ سعی در اطلاع رسانی مناسب و صحیح به هموطنان خودتان را دارید بسیار متشکرم. من این وب لاگ را مرتباً مطالعه می کنم و از اینکه پس از مدتی دوباره مطالبش را بروز کردید خوشحال شدم. لطفاً در مورد آموزش زبان نروژی اگر اطلاعات مفیدی دارید بیان بفرمایید چون منابع آن بسیار کم هستند و باز هم لطفاً مقالات مرتبط با کار و کاریابی را کماکان ارائه بفرمائید. مرسی دوست من!

درود وحید عزیز و سپاس فراوان از توجهی که داری.چشم.حتما تلاش می کنم که این وبلاگ رضایت هرچه بیشتر خوانندگانش را جلب کند.پیروز باشی

هادی یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:22

مطلب خیلی کاربردی و مفیدی بود .البته شاید بشه اینم اضافه کرد کسی که با ویزای قانونی وارد منطقه شینگن شده نمیتونه نقاضای پناهندگی کنه و اخیرا نروژ اکثر پرونده های پناهندگی مربوط به ایرانیان رو رد میکنه

درود هادی جان
سپاس از توجهت.درخواست پناهندگی همیشه میتونه بکنه اما در عمل پاسخ در بیشتر موارد منفی ست

ramin دوشنبه 1 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:47

salam khubin?bebakhshin ye soal dashtam inke mna va hamsaram sale akhare dandanpezeshk az istanbul hastim hamsaram turk hastesh manam hanuz melliyate turk nagereftam mikhastim biyayim norway bara kare dandanpezeshki albate mikhayim matab bezanim hazinash mohem nis ,az koja bayad shuru konim zaban norway ro aslan balad nistim montazere payame shoma hastim
mishe aval ba vizaye doreye zaban umad sharaye un chiye?ba tashakkor

درود
شما ابتدا بایستی مدارک تحصیلی خودتان را به سازمان سلامت نروژ SAK ارسال کنید تا ارزیابی شوند.پس از ارزیابی و پرداخت هزینه ارزیابی،به شما گفته خواهد شد که چه دوره هایی را باید به زبان نروژی بگذرانید.در انتهای دوره از شما یک امتحان جامع زبان نروزی به نام برگن تست Bergenstest گرفته می شود که باید آن را پاس کنید تا بتوانید مجوز کار بعنوان پزشک در نروژ دریافت کنید.علاوه بر آن،یک دوره و یک امتحان عملی هم دارید که باید آن را هم بگذرانید.برای اقدام کردن و ارسال مدارک به سایت زیر مراجعه کنید. همه ی جزئیات و مراحل و شرایط اقدام در این سایت واضح و روشن نوشته شده است
http://english.sak.no/sites/SAK-english/Sider/default.aspx

saber safari پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

salam ma az unan varede sorobiya va bahdan varede hungare shodam polis hungare angoshte man ra greft man agar dar norvish ya yake az kishvar oropae darkhoaste panaandegi bidam chi mishe

درود
اگر شش ماه از زمان ورود شما به نروژ نگذشته باشد،به احتمال خیلی زیاد شما را به کشور نخست یعنی یونان بازمی گردانند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:07

با سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری هستم.میخوام بدونم آیا با رشته تحصیلی من میشه در نروژ کار پیدا کنم یا برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنم؟البته هرجا از نروژ خوندم فقط تا مقطع ارشد دانشگاه معرفی کردن.میشه راهنماییم کنید؟ممنون.

درود دوست عزیز
مطلب زیر را بخوانید
http://skyofnorway.blogsky.com/1390/07/16/post-17

مجتبی چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:25

سلام من قاچاقی وارد یونان شدم و حدود 2 ماه یونان بودم اما به طور داوطلبانه به ایران برگشتم.
اما الان میخوام با ویزای توریستی به اسپانیا برم و از اونجا به نروژ بیام و درخواست پناهندگی بدم.
آیا امکان داره خدایی نکرده منو به یونان دیپورت کنند؟ اگر دیپورت نشم ممکنه درخواست پناهندگی بدم آیا امکان قبولی در نروژ هست؟

سپاس گزار

درود مجتبی جان
بنده اطلاعی از شانس پناهندگی هیچ فردی ندارم اما بر اساس قانون دابلین،به نخستین کشوری که به آنجا ورود کردید برگردانده خواهید شد

مهرابه دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 06:35

سلام ، جناب قانون دوبلین شامل اتریش هم میشه یا نه ؟ یعنی اگر کسی وارد یک کشوری بشه که قانون دوبلین را امضا نکرده بعد وارد نروژ بشه درخواست پناهندگی کنه برگردونده میشه به کشور قبلی یا نه ؟ و یک سوال کلی داشتم با وجود این قوانین به نظرم کسی که غیر قانونی وارد اروپا بشه احتمال موفقیش، بیشتره برای پناهندگی تو نروژ تا کسی که قانونی وارد میشه چون اون انگشت نگاری نشده ، ؟

درود دوست عزیز
بنده اطلاعی در این مورد ندارم

parisa سه‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:48

salam va khaste nabashid
man mikhastam etelat darmorede in ke bekhay hamsareto biyari az ye keshvari mesle iran ya afghanestan chejori eghdam koni ghablan sharayet fargh dasht alan sakhtar shode mitonid komakam konid man ba ye vakil ya age khodeton darin mored etelati darin vasam imeil konid mamnon.

درود
متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم

شهزاد چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:41

با درود و سلام و سپاس از تلاش و زحمات مفید و کار بسیار قشنگتون
من بطور اتفاقی اینجارا پیدا کردم و پیداست هم در یا دلی و هم اینکه صفات خوب و کارهای قشنگ نروژ را اموخته ای و فرا گرفتی .میبینم اطلاعات خوبی داری و اموخته های خود را مجانی بدون چشم داشت در اختیار هموطنان و همزبان خود قرار میدهی باز هم سپاس و تشکر بابت این کار خطیر و زیبا...لطفا اگر امکان داره به ایمیل خودم krenshahzad@yahoo.comجواب را ارسال کنید ...سئوال و پرسشم این هست که میبینم تجارب و اطلاعات زیادی داریددر زمینه قوانین نروژ. من باید از چه صقحه و لینگی استفاده کنم برای تهیه فرم دعوتنامه یکی یا چند نفر از اعضای خانواده ؟آیا قوانین مثل قبل هست یا قوانین جدید و عوض شده و نیازی به فرم و.و.و نیست ..لطفا اگر ممکن هست راهنمایی کنید باید از کجا آغاز و باید چیکار کنم؟؟با احترامات فائقه .شهزاد

درود دوست عزیز و سپاس فراوان از مهرتان
لطفا ابتدا مطالب وبلاگ در بخش کار در نروژ و مهاجرت به نروژ را خوب بخوانید

قادر دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 22:17

با سلام و عرص خسته نباشید.من یه سوال داشتم من ویزای گرفتم از ایتالیا و وارد کشور ایتالیا شدم.اگر بخام قاچاقی وارد انگلستان بشم.ایا اثر انگشت من درمیاد در انگلستان در حالی که انگلستان هم همانطور که گفتین قانون دوبلین رو امضا کرده ؟ایا انگلستان به یوروداک دسترسی داره که اثر انگشت من رو دربیاره؟خواهش میکنم اگه جوابی دارین این بنده حقیر رو بی نصیب نکنین.

اطلاعی ندارم دوست عزیز

مهراب جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:41

سلام و درود ایسلند هم پناهنده میگیره؟ و اگر میگیره چه جور کشوری هست میشه توضیح بدید ممنون

درود
اطلاعی ندارم

رضا شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:56

چرا افغانی ها برای زندگی در ایران باید پول بدهند

امیر دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 20:25

باعرض سلام من دانشجوی کارشناسی ترم اول برق ص نعتی هستم وتعمیرکار لوازم خانگی،وسیم کشی ساختمان هم بلدم میشه بی زحمت راهنمای ام کنید من میتونم کدوم کشوراروپای کارکنم ومقیم ان کشور بشم ازچه طریقی قانونی یاقاچاقی وارد بشم متشکرم ... a_d

درود امیر جان
مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید.راههای غیرقانونی توصیه نمی شود

علی فاخری سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 22:25

من لیسانس علوم تغذیه ازدانشگاه علوم پزشکی تهران دارم و12سال سابقه مدیریت شرکت تولید مواد غذائی دارم و3سال کا شناس رژیم درمانی چطور میتوانم درنروژاجازه کار پیدابکنم رانمائی بفرمائید باسپاس

درود علی جان
مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید

علیرضا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:53 http://WWW.LANDAFG.BLOGFA.COM

با سلام
من علیرضا هستم 18سال سن دارم و تبعه افغان در ایران هستم. میخواستم فقط یه چیز رو کامل بدونم علی آقا.
سه سالی میشه که زمزمه رفتن از ایران رو داریم و در این مدت تعداد زیادی از آشنایان و دوستانمان از ایران مهاجرت کردن که قطعا باید بگم بصورت قاچاقی.
ساکن سوئد.ساکن آلمان و اتریش شدن. اما من با آشنایی چندین و چندساله با وبلاگ و حرف های شما نروژ رو انتخاب کردم...
اما خب برای درخواست پناهندگی که من کیس پناهندگی رو دارم{درگیری سنگین در ولایت ما در افغانستان}و همچنین دیگر نمیتونم در ایران بمانم و اجازه اقامت رو ندارم! در افغانستان کس و کار زیادی هم ندارم.
فقط میخواستم بپرسم میتونم از سفارت نروژ در تهران درخواست پناهندگی بدم؟
یا شاید منم باید مثل همه قاچاقی برم!
هوش و استعداد زیادی در درس خواندن داشتم که بخاطر تبعیض نژادی در ایران دارم از ادامه تحصیل محروم میشم..
ممنون میشم جمع و با نکات عملی پاسخ بدی

درود علیرضا جان
درخواست پناهندگی بایستی از کشوری غیر از کشور محل سکونت تان صورت بگیرد و نیاز به شرایط خاص دارد. پرونده های سیاسی معمولا شانس بهتری دارند

بهار شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:44

میشه بگی شما دقیقا از چی اطلاع داری ببند درشا خوب!؟

ندانستن عار نیست.فکر نمی کنم اگر کسی در زمینه ای اطلاعی نداشته باشد باید وی را محکوم کرد که چرا نمی داند! اگر در زمینه ای چیزی بدانم آن را در وبلاگ با همه به اشتراک می گذارم و اگر هم ندانم خیلی ساده می گویم نمی دانم چون علاقه ای به جواب دادن بدون اطمینان یا وقوف کامل نسبت به موضوعی ندارم. پیروز باشید دوست عزیز

HADI پنج‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 13:56

سلام لیسانس کامپیوتر نرم افزار دارم 26 ساله هستم و 7 سال سابقه بیمه حین تحصیل دارم .معدل 13 .میتوانم ایلس 6.5 هم بگیرم ایا میتوانم واسه فوق اقدام کنم ..با سپاس

درود
بله. می توانید

محمد ساعی دوشنبه 22 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 09:36

با سلام و تشکر از وب بسیار عالیتون و مهربانی دو صد چندان
من ٢٠٠٦ قاچاقی به‌ یونان امدم و انگشت اونجا رو دارم حالا هم می خوام با ویزای المان به‌ نروژ بیام ؟ در طول این زمان انگشتم هنوز از یونان ظاهر می شه‌؟ چقدر احتمال پذیرش در نروژ رو دارم ؟
البته‌ من در نروژ خیلی اشنا دارم این تاثیری نداره‌ ؟
پیشاپیش از پاسختون ممنونم

درود
شانس خیلی زیادی برای ماندن در نروژ را ندارید چون بر اساس قانون دابلین باید در یونان زندگی کنید

فلورا دوشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 19:48

ما100 میلیون پول داریم درایران مکل داریم می خوایم بریم ولی با این پول 4نفری هیجا نمیشه لطفا راهنمایی کنید

درود
مطالب وبلاگ را در بخشهای مختلف کار و تحصیل بخوانید

مهدی جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 21:02

من کارت پایان خدمت ندارم میخوام از ایران برم بهترین راه و بهترین کشوری که توصیه میکنید چیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد