زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

پناهجوی اخراجی در نروژ سه مسافر اتوبوس را به قتل رساند

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 6 + ارسال نظر
متین چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:05

بی ربط به موضوع: در زبان نروژی، نام نخست وزیر فعلی یعنی
Solberg
"سولبرگ" خونده می شه.

درود دوست من
کاملا حق با شماست.تصحیح شد.سپاس

سمانه چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:04

حادثه بسیار دردناک است چرا که مردم بیگناه مقصر نیستند.بلکه درسیستم پناهندگی نروژ فساد اداری وحشتناک است.بطوری که پناهجویانی که از میسر درست وارد می شوند به جایی نمی رسند و حتی آسیب های شدید جسمی و روحی فراوان می بینند و از رفتار مردم نروژ گاها متوجه شدم که با نحو اقامت دادن موجود موافق نیستند.امیدوارم دولت جدید با بی عدالتی شدید موجود برخورد کند .

محمد جمعه 17 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 19:02

خبر وحشتناک و تاسف آوری بود. امیدوارم دولت جدید ناسیونالیست نروژ به "نروژی ها" توجه بیشتری کنه و قوانین مهاجرتی رو سخت کنه. اکثر پناهندگانی که به این کشور مهاجرت میکنن ، برای مردم نروژ و اروپا فقط و فقط ضرر دارند بخصوص آفریقایی ها و باید از ورودشون به اروپا جلوگیری بشه. مطمئنا مردمی که بومی کشور خودشون هستند و سال های سال برای کشور زحمت کشیدن مایل نیستن یک عده وحشی بیان کشورشون و موجودیت کشور و مردم رو به خطر بندازن.

درود محمد جان
در هر جای دنیا جرم و جنایت اتفاق می افتد و این رخداد هم رخدادی بسیار تاسف برانگیز برای مردم و کشور صلح آمیز نروژ بود.آسیایی ها یا آفریقایی ها و یا هر نژاد دیگر بخشی از جمعیت این کشور محسوب می شوند و نباید بواسطه هیچ خبر تلخ و بدی به ملیت یا نژاد انسانها توهین کرد و یا آنها را قضاوت نمود.این سیاستهای مهاجرتی و قوانین و ساز و کارهای مرتبط است که بایستی به شکلی بهبود یابند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.نژادپرستی در هر جای دنیا که باشد پدیده ای مذموم و بدور از شان و منزلت انسانی ست.همه ی انسانها فارغ از رنگ پوست و نژاد و قوم و مذهب و جنسیت بایستی از حقوق انسانی برابر با هم برخوردار باشند

محمد شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:49

درود

ابتدا باید تعریف درست نژادپرستی رو پیدا کنیم. تعریف درست نژادپرستی یعنی پرستاری و حفاظت از نژاد و تبار. در نتیجه این موضوع بسیار مثبت و خوبه. ایرانیان تا قبل از اسلام مردمی نژاد پرست بودن و همیشه سعی در محافظت از تبار و نژاد خودشون داشتند. داریوش و خشایار شاه هخامنشی با افتخار از نژاد و تبار خودشون در کتیبه ها سخن میگویند. کرتیر موبد ساسانی فردی بشدت نژادپرست بود و در کتیبه خودش در سرمشهد برای ایرانی ها انیرانی ها رو معرفی کرد. غیر ایرانی های ساکن ایران در زمان ساسانی هیچ وقت "ایرانی" نام نمیگرفتند بلکه همیشه نام "انیرانی" به معنی غیر ایرانی داشتند. فردوسی بزرگ که نماد زبان های ایرانی و ادبیات ایرانه فردی نژادپرست بود و وحشی گری های تازی ها و ترک ها رو بشدت نکوهش کرده. در کل بنظر من حفظ نژاد ها و تبار های انسانی خیلی مهمه و این گوناگونی جزئی از طبیعته و همونطور که از گونه های مختلف گل ها محافظت میشه باید از گوناگونی گروه های انسانی هم محافظت بشه.
مردمان هندو اروپایی هم اکثرا نژادپرست هستند و بنظرم سیاست های مهاجرتی اکثر کشور های اروپایی بخصوص اون هایی که عضو اتحادیه اروپا هستند به هیچ وجه مورد تایید مردم نیست. مردم نروژ و سوئیس هم یک نه بزرگ به اتحادیه اروپا گفتند و این خودش یک نه به مهاجر پذیری الکی هم هست. در سوئیس هم آقای اولی مائورر از حزب ملت سوئیس به ریاست جمهوری رسید و قوانین مهاجرتی رو سخت تر کرد و هم خودش و هم حزبش مورد حمایت اکثریت مردم سوئیس هست.
در مورد مهاجران غیر هندو اروپایی بخصوص آفریقایی بهتره خودتون یک تحقیقی در اینترنت بکنید و ببینید در آمریکا یا در همین سوئد کدام دسته از مهاجرا بیشترین جرم و جنایت رو کردند و طبق معمول دولت ها یا سانسور کردند یا کمترین مجازات رو براشون در نظر گرفتند.
درسته که همه انسان ها ها باید از حقوق برابر برخوردار باشن ولی وقتی ملت های هندواروپایی دوست ندارند مهاجران غیر هندواروپایی داشته باشند باید به حرفشون عمل بشه و نباید به هر کس که خواهان حفاظت از نژادش بود برچسب "Racism" یا "Anti Semitism" زده بشه. کاری که دولت های آلمان ، اتریش و فرانسه در اون بشدت استاد شده.

علی دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 http://jangaletarik.blogfa.com

سلام علی جان من بصورت بسیار خودجوش و ناگهانی تصمیم به مهاجرت به اروپا گرفتم باویزای تحصیلی برای مقطع فوق لیسانسویا ویزای کای لطف کن منوهم در تجربیاتت سهیم کن و بعنوان کسی که رویای من براش خاطرست در مورده انتخاب کشور مقصدو وضعیت کاری و هزینه ها راهنماییم کن من بیشتر تو نظرم ولزو اسکاتلندواتریشونیوزلنده یه دنیا ممنون

درود دوست خود جوش من!
لطفا مطالب بخش نحصیل در نروژ و کار در نروژ را در وبلاگ خوب مطالعه کنید

سحر دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:16

من با صحبتهای محمد موافقم.
اقامت نروژ لیاقت میخواد .سیاه پوست ها لیاقت اقامت داشتن در کشورهای ژرمنیک lمثل نروژ رو ندارن.
سیاه پوست هارو باید تبعید کرد به همون صحرای بزرگ آفریقا جایی که واقعا لایقش هستن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد