زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

زنده: انتخابات پارلمانی نروژ

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر
عثمان جهانی یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:36

به اعتقاد من، تنها خصلت شاید خوب و یا شاید بدی که مردم کشورهای اسکاندیناوی بویژه مردم کشور نروژ دارند، این است که بسیار کور کورانه به مسائل داخلی کشورشان مینگرند و به همین سبب بسیار خود خواهانه و نژاد پرستانه و محافظه کارانه و ساده اندیشانه به کل سیستم حکومتیشان از هر گروهی که باشد چپ یا راست ، در همه شرایط اعتماد کامل دارند.
چندین سال بود که حزب بورژوازی به نام کارگران نروژ به رهبری ینس ستولتنبرگ بر این مردم گیج حکومت میکرد و به اشکال مختلف حقوق کارگران و زحمتکشان را زیر پا نهاده و بی رحمانه در هر مقطعی به شکلی و با توجیهی غیر منطقی حقوق حقه بازنشستگان، کودکان و بویژه سالمندان را از آنان پس میگرفت و کسی هم نق نمیزد، گاها به سناریوی موضوع مناظره تلویزیونی کشیده میشد تا توجیه گردد و بس. در این سالها و قبل از اقدام وحشیانه و کم نظیر تروریستی ، افراطی تروریست نوروژی آندرس بریویک در سال ٢٠١١، ظاهرا حزب چپ کارگران نروژ همیشه پیش بود و طرفداران بیشتری داشت .
حزب کارگران و دولت و همه دستگاهش خود مستقیما مورد هدف بریویک قرار گرفت و این حزب و دولتش قربانی ترور شدند، به همین سبب اکثریت قریب به اتفاق مردم نروژ با دولت ینس ستولتنبرگ پیمان تازه کردند که بیش از پیش از دولت موجود حمایت خواهند کرد.
در آن دوران تصادفا آمار طرفداران حزب چپ کارگران بسیار بالا ت ر رفت و همه قراین و شواهد و دلایل نشان میداد که آن حزب برای سالیان دراز بر مسند قدرت خواهند ما ند و منطق هم همین را میگفت.
چگونه و کدام منطق میپزیرد که بدون افتادن اتفاق خاصی پس از ترور، تنها در مدت چند ماه آنقدر وسیع رای مردم عوض شود ؟
کی ؟ کجا ؟ و کدام سازمان اروپایی و یا نروژی بر انتخابات نظارت داشته و صحت آن را تایید کرده است؟
تا باور کنیم انتخابات و رای مردم حکومت را عوض کرده ؟
نه، نه عزیزان : دمکراسی در این کشور تنها یک ادعای پوچ و بی اساس است و این حکومت جدید تنها با یک زد و بند سیاسی از بالا و برای ارضای بریویک نژاد پرست افراطی و طرفداران بر مردم تحمیل شده و بس !
اکنون هم میبینیم که مقدم ترین اقدام این حکومت عملا دستگیری و اخراج وحشیانه پناه جویان و پناهندگان در دستور کارش قرار گرفته و دیگر امور مملکتی به کلی فراموش شده، چرا که این خواست و تهدید و دستور بریویک آدم کش و خونخوار و طرفدارانش بود !
هیچ منطق و مدرکی برای اثبات عکس این وجود ندارد !
پس تمام این داستانها و دروغ پردازیها و آمارها و نمودارها ساختگی است و نمایشی بیش نیست !
باور کنید مسئله هیچ پیچیده نیست و هر بقال سر کوچه ای با چرتکه اش میتواند ثابت کند که حکومت افراطی دست راستی ضد خارجی جدید نروژ با اردنگی بریویک سر کار آمده و بسسسسسسسسس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد