زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

نروژ در صدر کشورهایی که بیشترین میزان حقوق سالیانه را دارند

خواننده گرامی: این وبلاگ غیرفعال شده است.درصورت تمایل می توانید از مطالب سایت "زیرآسمان نروژ" در اینجا دیدن نمایید.

نظرات 7 + ارسال نظر
babak دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:35

با سلام و عرض ادب
کسانی که تازه از دانشگاه درآمدن کجای این فهرست هستند؟؟!!!
تفاوت درآمد همچین کسی با یک تکنیسین ماهر چقد است؟؟
با سپاس

درود دوست من
زیر جدولی که در داخل مطلب هست روی لینک یا پیوند بزرگتر کردن جدول کلیک کنید.Graduate یعنی کسانی که تازه از دانشگاه دانش آموخته شده اند

سیمین یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:52

آیا محدودیت درآمد برای دانشجویان وجود داره؟ طبق مطالبی که در وبلاگ قرار گرفته هر دانشجو میتونه هفته ای 20 ساعت کار کنه، حالا این کار جوابگوی هزینه ها هست؟

درود
خیر.در نروژ محدودیت مار برای دانشجو وجود ندارد اما فشار درسها معمولا به شما اجازه ی کار زیاد را نمی دهد.ضمن اینکه برای انجام اینگونه کارها در زمان دانشجویی دانستن زبان هم خیلی مهم است.درآمدها جوابگوی هزینه های دانشجویی شما خواهد بود اما پیشنهاد من این است که اصلا روی درآمد احتمالی دوران دانشجویی از ابتدا حسابی باز نکنید.

محمد جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:28

قبل از هر چیز و فارغ از تعارفات ایرانی میخواستم صمیمانه ازتون تشکر کنم بابت اینهمه اطلاعات مفید که سخاوتمندانه به دیگران می اموزید و چقدر اون جمله صفحه اصلی قشنگ بود تا اونجایی که یک ان به خودم اومدم و افتخار کردم به اینکه با همه نا ملایماتی هایی که این روزها از هم وطنانمون میبینیم هنوز هستن کسانی که باعث افتخار ایران و ایرانی میشن.
دوست بزگوارم من یه مهندس 5 سال سابقه کار در زمینه نفت و گاز هستم و خیلی علاقه مندم که در زمینه شغلی خودم در نروژ ادامه تحصیل بدم و کار کنم .فقط چند تا سوال برام پیش اومده که هر کدوم رو که مقدور باشه جواب بدید ممنون میشم :
1.من مدرکم مهندسی مکانیک از دانشگاه ازاد تهران هست با معدل 13 و اندی، ایا دانشگاه ازاد از نظر وزارت علوم نروژ مورد تایید هست؟
2. من دانشگاه های مختلف رو در نروژ بررسی کردم و رشته مورد نظرم فقط در دانشگاه NTNU و ُStavanger وجود داشت که Stavanger ظاهرا scholarship هم دارد که اعلام کرده یک بخشی از اون رو به کشورهای اسیای میانه میده (300 نفر سالیانه) اطلاع دارید که این شامل ایران هم میشه یا خیر؟
3. از اونجایی که خودم باید خرجم رو بدم یعنی هیچ ساپورتی ندارم باید حتما کار (20 ساعت در هفته) رو انجام بدم ولی خوشبختانه تجربه کاری نسبتا خوبی دارم ،با توجه به اینکه استاونگر یک شهر نفتی هست شاید بشه اونجا کار پیدا کرد ولی در مورد ترونهایم اصلا نمیدونم اونجا هم شرکتهای نفتی دفتر یه شعبه دارند یا خیر و اصلا اونجا برای نفت و گاز جبهه کاری هست؟
4. دانشگاه استاونگر جزء الزاماتش چیزی بود به اسم Nokut certification ولی متسفانه درست نفهمیدم چی هست اگه شما اطلاع دارید لطفا راهنمایی کنید.
بازم ازتون تشکر میکنم
محمد

درود محمد عزیز و سپاس از مهرت
شما هم می توانید برای یافتن کار از سایت فین اقدام کنید و هم برای ادامه تحصیل در دانشگاههای نروژ اقدام کنید.مشکل مدرک ندارید.مدارک دانشگاههای ایران چه سراسری و چه آزاد در نروژ قابل ارزشیابی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.برای کار معدل لیسانس تان اهمیت زیادی ندارد اما شاید برای ادامه تحصیل مهم باشد چون برخی رشته ها دارای شرایط معدل بالا هستند که عموما در سایت دانشگاه در بخش پذیرش تحصیلی دوره ها به آن اشاره می شود.دانشگاههای نروژ شهریه تحصیلی ندارند اما هزینه زندگی بر عهده خودتان است.اسکولارشیپها و فاندهایی که هست مربوط به دانشجویان غیراروپایی معمولا نمی شود.ایران در منطقه خاورمیانه است نه در منطقه آسیای میانه.متاسفانه بایستی به هزینه زندگی در زمان دانشجویی فکر کنید و آن را از قبل تامین کنید.در زمان دانشجویی بخاطر فشار درسها و همچنین ندانستن زبان نروژی و نداشتن معرف خاص در نروز خیلی سخت است که بتوانید کار پاره وقت دانشجویی پیدا کنید.بنابراین تا زمان دانش آموختگی باید تقریبا از جیب هزینه کنید.پیشنهاد من به شما ابتدا اقدام برای یافتن کار است
در مورد دانشگاه استاونگر هم نگران نباشید.مدرک نوکات مربوط به دانشجویان غیراروپایی نمی شود.پیروز باشید

محمد جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:58

درود و تشکر بابت پاسخ خوبتون
همونطور که خودتون اشاره کردید در کنار اقدام برای تحصیل به دنبال کار هم هستم ولی متاسفانه تو سالهای اخیر به خاطر برخی سیاستهای خارجی دولت ایران شرکتهای نروژی کمتر قبول میکنن که خودشون رو در گیر مسئله روادید برای ایرانی ها بکنن و بیشتر اعلام میکنن که اگر خود شخص بتونه بیاد نروژ میتونن برای کار باهاش همکاری کنن که خوب مشکل اصلی هم همینه که نمیشه به این راحتی ها رفت به همین خاطر مجبورم به عنوان اخرین گزینه برم سراغ اینکه اگه کاری پیدا نشه برای دانشگاه اقدام کنم.
بازم ممنون از بابت راهنمایی که کردید.
امید وارم همواره سالم و شاد باشید.

عطا چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:40

با سلام ممنون از سایت خویتون
من 1 سال دیگه از دانشکاه آزاد تبریز در رشته مکانیک گرایش ساخت و تولید فارغ التحصیل میشم(لیسانس)
معدل من 14 هستش ولی دوره های زیادی رو سپری کردم مثل کار با ماشین تراشکاری-cnc- فرز کاری و کار با نرم افزار طراحی قطعه catia در حد پبشرفته از ماشین سازی تبریز
3 تا دوره ی استاندارد از اداره استاندارد
مقاله هم دارم-میتونم از استاد های دانشگاه هم نامه بگیرم که من دانشجوی فعالی بودم- برای آیلتس هم شروع کردم به کلاس رفتن
معافیت کفالت هم دارم
به نظر شما من برای کار اقدام کنم بهتره یا ادامه تحصیل؟؟
اگه امکانش یاشه میتونین بگین هزینه 1 سال تحصیل به تومن چقدر میشه؟؟
با تشکر

درود بر شما
پیشنهاد می کنم برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد یا مستر برای دانشگاههای سوئد یا دانشگاههای رایگان و بدون شهریه در نروژ اقدام کنید. اطلاعات بیشتر در داخل وبلاگ در بخش موضوعی وبلاگ موجود است. هزینه های زندگی هم در فهرست موضوعی وبلاگ در یک مطلب جداگانه نوشته شده است.پیروز باشید

حمید دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 22:26

سلام.
وضعیت کار در نروژ به چه صورته ؟ من مربی شنا و ناجی بین الملل هستم و ماساژ تایلند ی . واقعیت چیه . آیا با حجم زیاد درس و هرینه های بالا زندگی . میشه کا کرد و جند درصد هرینه ها در میاد ؟ یا بهتر اصلا هر چه قدر هم زرنگ باشی رو کار حساب نکنی ؟ ممنون

فرهاد شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:38

باعرض سلام دوست عزیز
مرسی بابت وقت گذاشتن و جواب دادن به سوالات ومشکلات هموطنان
من برقکار ساختمان هستم.دیپلم ریاضی دارم اما بصورت حرفه ای وحتی پیمانکاری در عرصه برق ساختمان شاغل بودم بیش از ده سال.اشنایی به اجرای کامل برق روز اروپا,لگرند
در کشور نروژ شرایط کاری من ومیزان دستمزد من به چه صورت هست؟ایا نیاز به گرفتن مدرک از نروژ هستم؟کلا مختصری از شرایط کاری نروژ در ارتباط با برق رو بگید ممنون میشم

درود
بایستی ابتدا پیشنهاد کاری داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد