زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

آشنایی با سیستم مالیاتی و قوانین کار در نروژ

خواننده گرامی:

این مطلب در سایت "زیرآسمان نروژ" بروز شده است. لطفا برای مطالعه مطلب به اینجا مراجعه کنید.

نظرات 12 + ارسال نظر
peyman شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:10

ali jan, manoon az ettelaate arzeshmandi ke dar weblog mizari. man ke hamisheh koli matlab az webloget iad migiram. sepas az negahe mooshelafaneh at va hamchenin sekhavatet dar enteshare ettelaat. eradatmand va be omide didar.

زنده باشی پیمان جان

norton یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 18:53

منم در تایید حرف های دوستمون می خوام ازتون بابت اطلاعات مفید تون تشکر کنم. ویلاگتون تکه -

ممنون

علی دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:52

بازم گل کاشتی. وقتی شما از نروژ مینویسید واقعا دیدم باز میشه و همچنین باعث سردرگمیه من میشه چون من میخوام به سوئد یا نروژ مهاجرت کنم و واقعا نمیدونم به کدومش برم. من واسه تحصیل و زندگی میخوام بیام. درسته هر دو کشور بسیار شبیه به هم هستند ولی نمیشه گفت 100% به هر حال یکیشون باید یه کوچولو از اون یکی بهتر باشه توروخدا کمک کنید بتونم تصمیم بگیرم.

درود علی جان و سپاس از مهرت
تصمیم گیری درباره مهاجرت یک تصمیم شخصی است و خیلی بستگی به شرایط و پتانسیل و ظرفیت های فرد دارد.برای ادامه تحصیل،نروژ کشور بسیار خوبیست.همچنین از نظر بازار کار هم فعلا شرایط بهتری از سوئد دارد.در سوئد تحصیل برای دانشجویانی که از ایرانی پذیرش بگیرند رایگان نیست اما در نروژ شهریه تحصیلی وجود ندارد.هزینه زندگی کماکان بر عهده دانشجوست.چه در سوئد باشد و چه در نروژ مگر اینکه بتوانید بورسیه بگیرید که احتمال آن خیلی کم است.در سوئد هم می توانید از بورسیه های استفاده کنید که از پرداخت بخشی از شهریه تحصیلی معاف شوید که البته برای آن بایستی پس از دریافت پذیرش از دانشگاه از طریق سایت خود دانشگاه اقدام کنید.امیدوارم راهنمایی ها کافی بوده باشد.باز هم می گویم که تصمیم برای مهاجرت بستگی به خودتان دارد و معیارها و اهداف بلندمدت تان برای زندگی.اگر واقعا هدفمند هستید مهاجرت کنید.پیروز باشید

نیوشا سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:50 http://soveydayman.blogfa.com/

ممنون از اطلاعات مفید و بی چشمداشتی که همیشه به آدم انرژی مثبت میده. من دلم می خواد برای دکترا اقدام کنم و زبان آیلتسم منقضی شده. به نظر شما راهی وجود داره اول پذیرش بگیرم و در حین تحصیل زبانم رو تقویت و امتحان تافل بدم؟

درود نیوشای عزیز
شما برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا بایستی مدرک فوق لیسانستان را گرفته باشید و از همه مهمتر با استاد راهنمای خاصی در دانشگاه موردنظرتان تماس گرفته باشید و نظر مثبت ایشان را برای پذیرش جلب کرده باشید.داشتن مدرک فوق لیسانس از دانشگاههای ممتاز ایران و داشتن معدل بالا به شما کمک می کند اما به هر صورت بایستی پوزیشنی وجود داشته باشد و با استادراهنما یا سوپروازیری که مسئول باز کردن آن پوزیشن دکترا یا فرصت تحقیقاتی ست بایستی در تماس باشید
داشتن مدرک زبان انگلیسی در شروع کار برای یافتن موقعیت دکترا شاید لازم نباشد اما به هر حال گریزناپذیر است.مدرک زبان شما باید معتبر باشد
لطفا مطلب مربوط به تحصیل دکترا در نروژ را در همین وبلاگ در بخش تحصیل در نروژ بخوانید.به شما خیلی کمک می کند.پیروز باشید

علی سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:56

واقعا مرسی. شما کمک بزرگی به ایرانی ها می کنید. امیدوارم شما هم همیشه موفق باشید.

سپاسگزارم علی جان

سینا پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 14:39

با سلام

یه سوال راجع به پست قبلی داشتم.
من یک پیشنهاد کاری خوب از یک شرکت معتبر نفت و گاز نروژ دارم.
آیا میتونم ویزای کاری بگیرم؟؟

با سپاس فراوان

درود دوست عزیز
بله.در صورتی که شرکت به شما پیشنهاد رسمی کار بدهد می توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید

سینا جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:59

با تشکر

پیرو سوال قبلی من و پاسخ شما ..... محدودیت صدور ویزایی که در پست قبلی به اون اشاره کردین شامل حال من نمیشه. درسته؟

پیشاپیش از اینکه وقت میذارین ممنونم.

درود
برای ویزای کاری افراد ماهر محدودیت حقوق وجود ندارد

[ بدون نام ] شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 22:48

سلام و تشکر بابت مطالب درست و مفید
در لینک مربوط به پر کردن شماره مالیاتی فقط توضیحاتی به نروژی نوشته شده و جایی برای پر کردن شماره مالیاتی نیست یعنی بخش tabellnummer فعال نیست. ممنون می شوم راهنمایی کنید.

درود دوست من
این بخش فعلا بخاطر برخی مشکلات فنی توسط خود اداره مالیات غیرفعال شده است اما اگر یکی دو روز دیگر مجدد تلاش کنید همه چیز روبراه است

شهریار شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 23:17

سلام دوباره سوال فبلی در مورد مالیات بود که اسممو یادم رفت بنویسم پوزش می خوام.
کافرمای من holiday pay من را 12 در صد در قرارداد نوشته در حالی که من 39 سال دارم فکر می کنی دلیل چی بوده و آیا این به نفع یا به ضرره من هست ؟

درود شهریار جان
مشکلی نیست.درقرارداد شما ممکن است همه چیز بصورت عمومی نوشته شده باشد.12% برای افراد بالای 60 سال است.در زمان محاسبه و واریز مبلغ تعطیلات همان 10.2% لحاظ خواهد شد.

ali شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 20:07

salam mikhastam bedonam age kasi maliyatesh ro pardakht nakone va dar akhar sar parvandash be polic erja beshe taklifesh chi hast ,

درود
قطعا با مشکلات مالیاتی و سپس مشکلات اقامتی مواجه خواهید شد

master شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:15

با سلام
میخواستم حداقل قیمت خونه و حداقل پولی که برای راه اندازی یک کار در نروژ لازمه رو بدونم
با سپاس فراوان

درود
به سایت فین بخش املاک بروید
www.finn.no

آنا جمعه 24 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 18:16

سلام و احترام و خسته نباشید...مطالبتون بسیار کامل و کاربردی و در عین حال با زبانی ساده گفته شدن، تشکر بابت وقتی که میگذارید...یه سوال دارم آیا در نروژ بر پس اندازهای بانکی مالیات وضع میشه؟هدفم قیاس با ایران هست که علاوه بر کارمزد ناچیز بانکی مالیات بر حساب های پس انداز وضع نمیشه

درود و سپاس از مهر شما
تا سقف 750 هزار کرون خیر. البته باید یکسال در حساب شما دست نخورده باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد