زیر آسمان نروژ
زیر آسمان نروژ

زیر آسمان نروژ

آشنایی با میزان حقوق و دستمزدها و هزینه های زندگی در نروژ

خواننده گرامی:

این مطلب در سایت "زیرآسمان نروژ" بروز شده است. لطفا برای مطالعه مطلب به  اینجا مراجعه کنید.

نظرات 76 + ارسال نظر
علی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 15:00

حقوق دستمزد ارایه شده دقیق نیست و نباید مبنای قضاوت قرار گیرد.

درود دوست عزیز
اگر دلیل خاصی‌ دارید ذکر کنید.لطفا ابتدا آمار منبع مطلب را چک کنید

. یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:10

با توجه به منبع مطلب ایران 84 امین با 5449 دلار

سپاسگزارم

سارا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:08

درود بر شما
هزینه هایی که راجع به خورد و خوراک و اینترنت و....نوشتین برای یک خانواده کامل مقیم نروژه؟؟؟
به نظرتون این هزینه ها برای یک دانشجو تا چه حد کاهش پیدا میکنه؟؟؟

درود سارا جان
هزینه ها برای یک نفر است نه برای یک خانواده.البته زندگی دانشجویی با امکان زندگی در یک جای مشترک یا کوچک و یا دور از شهر همواره می تواند کم هزینه تر هم باشد اما حداقل هزینه در این شرایط سخت هم از 1.2 میلیون تومان کمتر نخواهد بود.

sara چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 17:13

سلام،
من و همسرم حدوده ۶-۵ ماه دیگه به شهر اسلو میرویم. برای درس در دانشگاه اسلو.
می خواستم بدونم کل خرج و مخارج برای ۲ نفر آن هم در سطح زندگی دانشجویی ماهیانه چقدر است؟

ممنون

درود دوست من
به هزینه های زندگی در همین مطلب دقیقا اشاره شده است

amin شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 13:04

سلام
یه دانشجوی فوق لیسانس میتونه همزمان کار هم بکنه؟

بله امین جان.چرا که نه!

علی چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 13:40

سلام. من لیسانس کامپیوتر ولی رزومه خاصی واسه ارائه دادن ندارم . میتونم واسه کار کردن و زندگی اونجا بیام؟ هزینه اولیه واسه ورود به این کشور چقدر میشه حدودا؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

درود دوست عزیز
برای کار باید از سوی کارفرمایی در نروژ پیشنهاد رسمی کار داشته باشید.گزینه دیگری هم به عنوان ویزای شش ماهه کاریابی نروژ هست که در مورد آن در یکی از مطالب اخیر در وبلاگ توضیح داده شده است.لطفا آن را مطالعه نمایید

یاسین یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:50

با سلام بر شما .ایا میشه تو کشوری مثل نروژ همزمان هم تحصیل کرد وهم کار .بنده دانشجوی ارشد بیوشیمی هستم و می خوم دکترا رو یکی از کشور های اروژایی تمام کنم .بنده بدنبال کار تحقیقاتی می باشم به خاطر همین می خوام از کشور برم.خواهشا اگر در این زمینه کممکی میتونی از بنده دریغ نفرمایید وبه ایمیل بنئه ارسال بفرمایی در صورت مقدور بودن.

درود دوست من
بله ولی پیشنهاد من به شما دریافت پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاههای نروژ در مقطع کارشناسی ارشد است.پس از آن براحتی می توانید برای دکترا هم اقدام کنید یا اینکه پس از اتمام تحصیلات تان در نروژ کار پیدا کنید.زمان ثبت نام برای ارسال تقاضانامه ها برای ترم پائیز سال بعد ماه اکتبر امسال است.اطلاعات بیشتر را در بخش تحصیل در نروژ در وبلاگ دنبال کنید.شاد و پیروز باشید

omid یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 18:13

سلام
میتونید به من در زمینه یافتن کار مناسب و دریافت ویزا کمک کنید؟

درود دوست عزیز
این وبلاگ تنها وظیفه اطلاع رسانی دارد

امیر علی پنج‌شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:41

سلام خسته نباشید واقعا دمتون گرم سایت کاملی دارید ....... من میخواستم بدونم وضعیت پناهنده هایی که به اون کشور میاند چه طوره؟ و چه مزیت هایی نسبت به مهاجرین دارن یعنی فرق کسی که اقامت اونجارو میگیره و کسی که به اونجا به عنوان پناهجو میره چیه ؟؟ . و چه مزیت هایی داده میشود و اینم بپرسم وضعیت کسانی که زیر 18 سال هستند چطوره؟
و استرالیا بهتره یا نروز؟؟؟؟
با تشکر فراوان

امیرعلی جان
پرسش های شما بسیار گسترده و متنوع است.لطفا ابتدا به بخش پاسخ به پرسش های متداول شما درباره نروژ در بخش بالایی وبلاگ سری بزنید
پیروز باشید

leyla چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 15:01

باسلام ما یه خانواده 4نفری هستیم .دخترم 10ساله پسرم 3ساله همسرم.میخواستم بااستفاده ازراهنمایی شمادوست عزیزم بدونم آیابا500ملیون تومن پول نقدمیشه درنروژاقامت گرفت شرایطش وبی زحمت لطف کنید.ممنون از شمادوست عزیز

درود دوست من
خیر.شما نمی توانید بصورت سرمایه گذاری از داخل ایران ویزای نروژ را دریافت کنید.بایستی از راههای تحصیلی یا کاری اقدام کنید که شرایط آنها جداگانه در مطالب قبلی وبلاگ توضیح داده شده است
برای ثبت شرکت هم باید از داخل نروژ اقدام کنید که راحت تر است
شاد و پیروز باشید

علی سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:59

سلام، من و خانمم هردو کارشناسی ارشد خوندیم.
چندتا سوال داشتم در مورد نروژ و تحصیل و زندگی در این کشور، واقعا ازتون ممنون میشم اگه بنده رو راهنمایی بفرمایید.

می خواستم بدونم اگه برای دکتری در نروژ اقدام کنم فاند تحصیلی از طرف دانشگاه های اونجا چه جوریه؟

به نظرتون امکان پذیرش گرفتن وجود داره؟ فاندهای تحصیلی دانشگاه ها تا چه قدر هزینه های زندگی متاهلی رو پاسخگو هست؟

برای بدو ورود به نروژ چه قدر سرمایه لازمه به نظرتون؟

بیشتر ابهام بنده در مورد اینه که آیا امکان ادامه تحصیل با شرایطی تاهل برای بنده و یا خانم من وجود داره یا خیر؟

درود دوست من
دوره دکترا در نروژ شغل محسوب می شود و دارای حقوق ماهیانه است.بنابراین نیازی به فاند نیست.برای اطلاعات بیشتر به مطلبی در همین زمینه در بخش تحصیل در نروژ در وبلاگ مراجعه کنید
در صورت دریافت پذیرش همسر و فرزندان شما هم می توانند شما را در نروژ همراهی کنند.مشکلی نیست
هزینه زندگی ماهیانه در نروژ به خیلی عوامل بستگی دارد اما بطور میانگین حداقل ماهیانه دو تا دو و نیم میلیون تومان برای هر نفر.
شاد و پیروز باشید

javad چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 22:58

سلام دوست من
وبلاگ عالی و مفیدی دارید

من الان ارشد اتوماسیون میخونم- سربازی رفتم- و در یه شرکت نفتی داخلی سرکار میرم و قصد دارم تا 2 سال دیگه دوباره برای ارشد اپلای کنم ntnu
حالا چندتا سوال داشتم:
-برای رفتن چقدر باید با خودم پول ببرم تا 1سال مشکل اقتصادی نداشته باشم؟
-آیا میشه با ویزای تحصیلی کار هم کرد؟ چطوری؟ برای سال دوم با این کار میشه زندگی کرد یا باز هم از ایران نیاز به پول دارم ؟
-آیا بعد از اتمام درسم-جذب بازار کار نفتشون میشم البته در صورتی ک دانشجوی ممتازی باشم؟
-آب و هواش افسرده کننده اس؟

مرسی عزیزم


درود دوست من
لطفا ابتدا مطالب وبلاگ در بخش پاسخ به پرسش های متداول شما را در بالای صفحه اصلی وبلاگ مطالعه نمایید

علوی یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:57

سلام
خیلی سایتتون مفیده
متشکرم از زحماتتون

مینو یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:44

دوست عزیز :
من مهندسی الکترونیک دارم ولی مدت 13 سال است که به تدریس "فیزیک" در دبیرستان مشغولم.
میخواهم بری کارشناسی ارشد در رشته ی اموزش )education) ,در شاخه ی فیزیک apply کنم. و نهایتا بری اقامت اقدام کنم. سوالم اینست که : ایا تدریس جزو مشاغل مرد نیاز در نروژ هست و شرایط خاصی بری زبان نمی خواهد؟ ویا اینکه در مقطع دبیرستان فقط بزبان نروژی تدریس میشود؟
ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید

درود مینو جان
تحصیل در مقطع لیسانس و پائینتر در نروژ به زبان نروژی است و طبیعتا برای پذیرش مدرک زبان نروژی موردنیاز است.فقط تعدادی رشته ها درمقطع لیسانس به زبان انگلیسی ارائه می شوند که در پیوند زیر فهرست آنها قابل مشاهده است
http://www.studyinnorway.no/sn/What-can-I-study/Undergraduate-studies
برای دوره فوق لیسانس بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و طبیعتا برای پذیرش نیاز به مدرک زبان انگلیسی هست.برای اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز برای هر رشته بایستی به صفحه همان رشته در سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایید. در آنجا همه شرایط ورودی به روشنی درج شده است.تمامی رشته ها در نروژ از بازار کار متناسب با خود برخوردارند و در صورتی که در نروژ درس خوانده باشید به هر صورت می توانید راحت تر کار پیدا کنید.البته دانستن زبان نروژی همواره یک شرط اصلی برای ورود به بازار کار در نروژ است
شاد و پیروز باشید

shayan چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:48

با سلام خدمت دوست عزیز که زحمت جواب دادن تمام سوالات را میکشد.
اینجانب دیپلم فنی (کامپیوتر) با معدل 14 دارم.
الان دانشجوی کاردانی (نرم افزار) دوره روزانه (دولتی) هستم. میخوام کلا برای کارشناسی ، اقدام کنم . تا خرداد یا شهریور 92 هم فارغ التحصیل میشم. اگه خیلی زور بزنم معدل کاردانی به 13 بتونم برسونم. البته برای IELTS هم میخوام خودم رو اماده کنم و بعد از عید امتحان بدم. حالا :
حداقل نمره IElTS چند باید باشه. میتونم با این معدل و شرایط پذیرش بگیرم؟ میخوام با زبان نروژی ادامه تحصیل بدم. به محض این که وارد نروژ شدم ، میتونم برای کار دانشجویی اقدام کنم تا بخشی از هزینه ها کاهش پیدا کنه؟
با تشکر

درود دوست من
حداقل نمره آیلتس آکادمیک 5 را باید داشته باشید.برای یافتن کار دانشجویی بایستی زبان نروژی بدانید

shayan چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 21:09

دوست عزیز ؛
به همین خاطر هست که میخواهم از اول شروع کنم.
شرایط سال اول ؛برای اموختن زبان چیست و هزینه ای جدا در بر دارد؟

دوست عزیز
برای آموزش زبان می توانید پس از ورود به نروژ به آموزشگاههای زبان نروژی مراجعه کنید و با پرداخت هزینه نروژی بخوانید.پیش از آمدن به دانشگاه امکانش نیست که بتوانید به منظور تنها نروژی خواندن ویزا بگیرید و بیایید.باید پذیرش دانشگاه داشته باشید تا بتوانید ویزا بگیرید

shayan پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:48

دوست عزیز :
ممنون بابت جواب سریعتان.
ولی من با جست و جو از سایت هایی نظیر اپلای برد و ...
برای مقطع لیسانس ؛ سال اول رو باید نروژی یاد گرفت که خود انها نروژی را به صورت رایگان اموزش میدهند. نظر شما چیه؟

بله.کاملا درست است اما شرایط پذیرشی دارد که بطور نمونه برای دانشگاه اسلو می توانید آن را در زیر مشاهده کنید
http://www.uio.no/english/studies/admission/bachelor

shayan جمعه 21 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:49

ممنون از لینکی که گزاشتین.
مطالعه کردم و دیدم که مهمترین نیازش IELTS با نمره حداقل 5 اکادمیک هستش .
فقط یه چیزی :
توی این یکسال میشه نروژی رو خوب یاد گرفت و توی تحصیل مشکل پیش نیاد؟

بله

عابد یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 19:26

سلام دوست من
میخوام هرطور شده برم نروژ
5ساله کارشناس برقم داخل همراه اول(مخابرات)
چندتا دوره گذروندم داخل مخابرات
تو کار برق تخصص دارم
باید چطور و از کجا شروع کنم واسه رفتن؟

درود دوست عزیز
به مطالب وبلاگ مراجعه نمایید

میلاد جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 18:20

سلام علی جان
من برای دکترا در حال اقدامم و همسرم هم من رو همراهی می کنه. 2 نفریم :)
قیمتایی که گفتین به کرونه و این خیلی خوبه. ممنونم.
حقوق من بعد از کسر مالیات حدود ماهی 21000 کرون خواهد بود.
آیا این محاسبه من درسته که هزینه زندگی ما در یک خانه اجاره ای (مستقل) + سایر موارد زندگی "نرمال نروژی" در ماه حدود 12 تا 14 هزار تا میشه؟ مثلن در شهری مثل اسلو که گرونتر از بقیست؟ اگه بیشتر از این میشه لطفن عددش رو به کرون بهم بگین.
پیشاپیش از محبت و لطفتون ممنونم.

بله.امکانش هست.بستگی به هزینه اجاره خانه تان دارد اما متوسط در همین حدود خواهد بود

عادل نوری جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:24

با تشکر فراوان از اطلاعات خوبتان،درامد یک دندانپزشک در نروژ چقدر؟و اگه شما بودین بین نروژ و دانمارک کدام رو انتخاب می‌کردین؟مرسی‌

درود دوست من
درآمد دندانپزشکها بسیار بالاست اما برای کار در این رشته باید ابتدا زبان نروژی را بدانید و دوره های خاصی هم بگذرانید

mj پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:36

با سلام
میخواستم خواهش کنم اگر ممکنه تعدادی از رشته ها که در نروژ از بازار کار خوبی برخوردار هستند رو معرفی کنید.
با تشکر

دانیال یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:42

عزیزم ، میگی شفاف ! من چیزایی تو بعضی ادارات این کشور می بینم که تو ایران هم این اندازه فساد نیست . کارمندای ادارات دو ساعت کار مفید هم نمی کنند .
در مورد قانون هم که فقط کاغذ بازی دارند ! (لاند پاپیر)
حقوق رو هم درست آمار ندادی شرکت های نفتی تا 150000 کرون هم به مهندس های ارشد میدن .

دانیال عزیز
اطلاعات بر اساس منبع موثق دولتی است.هر کسی می تواند بر اساس تجربه شخصی اش نظر متفاوتی داشته باشد.پیروز باشید

بابک چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:42

سلام و درود علی آقا!!!
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما می خواستم بپرسم ببینم که اگر جسارت نباشد و بهتون بر نخورد شغل خود شما چیست در نروژ؟؟؟
و یک سوال دیگر که مثلا رشته هایی مثل بیوتکنولوژی یا ژنتیک در چه حوزه ای از این فیلدهای کاری قرار می گیرند؟؟؟؟و درآمدش متوسط چقدر است؟؟؟

بازهم سپاس بابت وبلاگ فوق العاده مفید و خوبت!!!!

علی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:02

سلام یه سوالی داشتم. ممنون میشم اگر میدونید بگید.
ما در تروندهایم به عنوان دانشجوی دکترا 36 درصد مالیات میدیم. آیا در ترومسو مالیات کمتری داده میشه؟ میدونید چقدره؟

درود دوست من
فرقی نمی کند که شما در چه شهری باشید

علی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 21:18

ولی شنیده بودم در شمال نروژ مالیات کمتر است و حقوق خالص بیشتر

دوست من
این چیزی که شما منظورتان است مالیات نیست بلکه شاید
social security contributions
منظورتان است!
به هر حال،اگر منظورتان همین است.بله.این مبلغ که در مناطق مرکزی نروژ در حدود 14 درصد است در مناطق شمالی نروژ کمتر است.این مبلغ را کارفرمای شما پرداخت می کند و در واقع بخشی از حقوق ماهیانه شماست که کارفرما پیش از پرداخت حقوق شما به دولت پرداخت می کند.اگر در استانهای شمالی نروژ کار کنید،این مبلغ کمتر است و در نتیجه حقوق ماهیانه شما قدری بیشتر خواهد بود.پیروز باشید

علی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:47

خیلی ممنون. فکر کنم همین باشه که شما میگید. ممنون از وقتتون.

نرگس جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:26

سلام خسته نباشیدمن دانشجوی مهندسی کنترل کیفی موادغذایی هستم میخوام واسه ارشدازایران خارج شم.میخواستم بدونم بازارکاراین رشته اونجاچه جوره؟نروژبهتره یاسویس؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درود دوست من
ابتدا برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنید.در مورد بازار کار رشته تحصیلی شما اطلاع خاصی ندارم.پیروز باشید

ارسلان چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:36

سلام خسته نباشید سایتتون واااااقعاً عالیه محشره هرچی میخوام هست
خسته نباشید
فقط یه سوال کوچیک که هرچی گشتم نبود
حقوق پناهندگی در نروژ چقدره؟
با تشکر

درود دوست من و سپاس از مهرت
خیلی کم.در حد بخور و نمیر

ارسلان جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:11

با سلام مجدد و خسته نباشید ممنون از اینکه سوالمُ جواب دادید اونم خیلی زود
بازم ممنون عالیه سایتتون من هرروز سر میزنم هرروز به همه ام معرفی میکنم
یه سوال دیگه ببخشیدا
بهترین راه برای اینکه بتونم در نروژ بمونم چیه؟اقامت،پناهندگی و...
خواهش میکنم قشنگ واضح راهنماییم کنین
من تصمیمم قطعیه فقط موندم از چه طریق بیام
شما یه راه خوب جلو پام بزارین
ممنون از اینکه وقت و تجربیاتتون و اطلاعاتتون رو در اختیار ما قرار میدید

درود ارسلان جان
بهترین راه اقدام از طریق دریافت ویزای کاری است.البته می توانید برای ادامه تحصیل هم به نروژ بیایید اما بایستی هزینه زندگی خودتان را بتوانید تامین کنید.لطفا پیش از هر چیز وقت بگذارید و مطالب وبلاگ در بخش" پاسخ پرسش های متداول شما درباره نروژ" را خوب مطالعه کنید.پیروز باشید

ارسلان سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:36

خیلی ممنون از پاسختون ولی من یه جورایی تغییر دین دادم
یعنی دینم مسیحی شده آیا از طریق پناهندگی از طریف مذهب نمیتونم بیام؟اینجا کلیساهارو تعطیل کردن و بهترین موقعیت نیست برای این کار
چون خلاف قوانینه که دین رو عوض کنیم و حکمشم که میدونید
امکانش هست بازم دیپورت شم؟یا غیر ممکنه؟
اگر براتون مشکله که این نوشته رو جواب بدینُ از لحاظ فیلتر و اینا عرض میکنم
لطفاً بهم میل بدید
Arsalan_motlagh@yahoo.com
Arsalanmotlagh@gmail.com

دوست من
متاسفانه و با توجه به آمار و ارقام اخیر،با موضوع تغییر دین و بویژه برای ایرانی ها برخورد خوبی نمی شود و بیشتر پرونده ها پاسخ منفی می گیرند

زهره پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:39

من ارشد اقتصاد با معدل 15 دارم و ایلتس 6.5 دارم امکان گرفتن دکترا را دارم شهره اش چه جوریه

درود زهره جان
لطفا مطلب مربوط به تحصیل در مقطع دکترا در نروژ را در وبلاگ بخوانید

بهشاد جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:37

سلام دوست عزیز و ممنون از وبلاگ مفیدی که در اختیار ما گذاشتین یک سوا داشتم :قصد دارم برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری اقدام کنم. اگه همسر و فرزندم رو با خودم ببرم آیا امکان ادامه تحصیل برای خانمم در مقطع ارشد رو می تونم فراهم کنم یا باید حتما از ایران اقدام کنم؟ گواهی تمکن مالی و مدرک زبان رو چطور حل کنم؟

درود بهشاد عزیز و سپاس از مهر شما
لطفا به مطلب تحصیل در مقطع دکترا در نروژ در ستون سمت چپ داخل وبلاگ مراجعه نمایید

نوگل سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:37

سلام
من ٢ سال لیسانسمو گرفتم از دانشگاه استرالیای در دوبی و می خواهم ادامه تحصیل بدم در مقطع فوق لیسانس ، سوالم اینه که امکان تحصیل رایگان در نروژ برای من هست یا نه؟و اگر هست چه شرایطی داره ؟.. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ....

درود دوست عزیز
بله.تحصیل برای همگان رایگان است.به بخش تحصیل در نروژ در داخل وبلاگ مراجعه نمایید

سیاوش سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:50

سلام. ممنون از وقت ارزشمندی که صرف می کنین.
من دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی هستم و در حال تحصیل. یک پیشنهاد کار از نروژ دارم که نمی خوام از دستش بدم. آیا می تونم تحصیل رو در نروژ ادامه بدم. دانشگاه های نروژ واحد هایی رو که گذراندم رو قبول می کنن؟

درود سیاوش جان
بله.می توانید اما باید پذیرش از دانشگاه داشته باشید و از نو دوباره بخوانید

محمد سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:30

سلام من محمد هستم مهندس شیلات با سابقه20سال کار در زمینه تکثیر و پرورش ماهی قزل الای رنگین کمان که علاوه بر ان از تخم چشم زده ی فرانسه و غذای بیومار ان و غذای اسکرتینگ ایتالیا و مدریت بهداشت ماهی و غذا دهی ماهی و استفاده از دستگاه های هواده در مزرعه کار کرده ام و خواهان کار بهتر و مدرن در انجا هستم و تقاضای ویزای کار و اقامت و راهنمایی لازم را از شما دارم.باتشکر

درود محمدجان
باید ابتدا کارفرمایی پیدا کنید که بخواهد شما را استخدام کند.به مطالب بخش کار در نروژ در داخل وبلاگ سر بزنید

میم سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 19:07

سلام
من سابقه 12 سال تو صنعت نفت دارم (مهندسی) مدرکمم ارشد پلیمره متاهلم خانمم هم 12 سابقه صنعت نفت دارند میخوایم بدونیم تو زمینه نفت اونجا کار برامون پیدا میشه؟ و چطرو اقدام کنیم
با سپاس

درود
به سایت فین مراجعه کنید و مطالب بخش کار در نروژ را در داخل وبلاگ خوب و به دقت بخوانید

آزاده چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:08

باسلام و تشکر از سایت فوق العاده تان
من کارشناس زیست شناسی هستم اگر برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام کنم آیا شغل محسوب می شود و به من حقوق تعلق می گیرد؟
متشکرم

درود آزاده جان
متاسفانه دریافت پذیرش در مقاطع پزشکی در نروژ بسیار دشوار است.بهتر است برای دوره های ارشد اقدام کنید

محسن شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:30

سلام
من و همسرم قست مهاجرت تحصیلی به سوئد را دارم
وکیل ما گفت بریم سوئدولی دانشگاه را از نرو ِِِز اقدام کنیم
میزان پوا به تومان برای و آیا این کار شدنی هست

درود دوست عزیز
بله.لطفا بخش "تحصیل رایگان در نروژ" را در داخل وبلاگ مطالعه نمایید

ر .الف دوشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:54

با سلام

من مدرک ارشد زبانشناسی دارم و مدرک زبان ندارم . میتونم با گرفتن ویزا سوئد و شرکت در دوره زبان سوئد و مدرک آن دوره بدون داشتن نمره IELTS از دانشگاه های نروژ و یا فنلاند پذیرش بگیرم؟ اگر جواب مثبت هست میتونم با خانواده به نروژ برم؟

و پس از گذراندن دوره زبان در سوئد شانس گرفتن پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه های سوئد به چه صورتی هست؟ آیا باید پروپوزال و مقاله داشت؟

و در مجموع در مقایسه هزینه های زندگی برای یک خانواده 4 نفری و پیدا کردن کار در سوئد و نروژ به چه صورتی هست؟

با تشکر

درود
حتما بایستی مدرک معتبر زبان داشته باشید.هزینه های زندگی در پست جداگانه ای در داخل وبلاگ درج شده است

الف .الف چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:43

سلام آیا دکتری در رشته های هنری هم حقوق خواهند گرفت واینکه
آیا در کارشناسی ارشد تئاتر میشود فاند گرفت .ممنون .

درود
فرقی ندارد. به سایت دانشگاه موردنظرتان که بروید همه اطلاعات لازم موجود است

حامد دوشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:42 http://hamedfc.blogfa.com

با عرض سلام وخسته نباشد درمورد زکان ثبت نام دانشگاه نروژ شما گفتین حدود آذر ماه است در حالی که شروع کلاس ها اول مهر است یعنی با این حساب برای رفتن به نروژ و تحصیل یک سال صبر کرد؟؟؟؟؟خواهشن جوابمو بدین؟؟؟؟؟

درود
آذرماه یا اکتبر امسال 2014 اقدام می کنید برای ترم پاییز سال آینده میلادی 2015 که آگوست 2015 شروع می شود

مرتضی یکشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:35

با عرض سلام. من قراره با دختری ازدواج کنم و در نروژ زندگی کنم. هم اکنون در ایران زندگی میکنم. اون دختره هم الان تو ایرانه. مدرکم لیسانس مترجمی زبانه. اما روی مدرکم حساب باز نکردم. کار من تابلوسازیه. میخواستم بدونم وقتی رفتم اونجا شرایط من چگونه هست. آیا اونجا هم مثل آمریکا که امپریالیست هست شرایط سختی برای کار وجود داره؟ اصلا هیچ اطلاعی از شرایط کار وزندگی در اون کشور را ندارم. خیلی ممنون میشم اگه یه راهنماییه کلی بفرمایید.

درود مرتضی جان
برای کار پیدا کردن ابتدا باید زبان نروژی را بدانید.تقریبا شاه کلید شما برای زندگی در نروژ دانستن زبان است

محمد سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:38

سلام دوست عزیز ممنون از اطلاعات مفیدتون
با توجه به ارزش کرون خرج یک دانشجو تقریبا هر ماه 4 میلیون میشه
میخوام بدونم که با کار کردن هفته ای 20 ساعت درآمدش چقدره؟
ساعتی حساب میکنند یا ماهیانه؟
ممنون میشم اگه کمکم کنید

درود
با هر کار ثابتی تقریبا می توانید از عهده حداقل هزینه های زندگی برآیید

احمد چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:01

با عرض سلام و احترام فراوان
با تشکر ویژه از مطالب مفید شما
همین که بدون چشم داشت در راهنمایی دوستان تلاش میکنید بینهایت سپاس گذارم
امیدوارم دوستان استفاده لازم را بکنند
با سپاس از شما.

درود احمد جان و سپاس از مهر و محبت شما

Alireza شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:51 http://www.landafg.blogfa.com

سلام علی جان
علیرضام از مشهد و مهاجر افغانستان هستم.من دیپلمه ریاضی دارم و امسال پیش میخونم به نظر شما امسال همزمان با چهارم تافل مو بگیرم یا اول چهارم بعد تافل؟
آیا بعد رسیدن به نروژ میتونم پناهنده بشم.به دلایلی که نژادپرستانه است نمیتونم در ایران بمونم

درود
برای دوره لیسانس نیاز به دانستن زبان نروژی دارید.تافل و آیلتس برای دوره های ارشد موردنیاز است

nima دوشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 18:46

ba salame mojadad man soali ke dar morede sweden porsidam inja ham matrah mikonam lotf mikonid pasokh bedid :)

mikhasam bedunam ba visaye daneshjuee emkane kar hast? age hast che kari va cheghad daramad dare, chon mikhasam bebinam age man khodam unja kar konam dar heyne dars khundan cheghad pul bayad az janebe khanevade baram ferestade beshe ta hazinehamo betunam pardakht konam
mochaker

درود نیما جان
بله.امکان کار پاره وقت هست.کارهای دم دستی و خدماتی.برای طول مدت تحصیل بهتر است هزینه زندگی یکسال یا دوسال را با خودتان همراه داشته باشید.دستکم 4 تا 5 میلیون تومان در ماه برای یک نفر

رویا چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:03

سلام من دیپلم تجربی دارم و امسال پیش می خونم می خوام پزشکی در نروژ بخونم چطور باید اقدام کنم در صورتی که برادرم در نروژ زندگی می کنه اما دعوت نامه نمی تونه بفرسته چون زیر18 ساله است ومن افغانی هستم وطول مدت رشته پزشکی در نروژ چقدره خواهشا زود جواب منو بدین.

درود رویا جان
برای رشته های پزشکی بهتر است به کشورهای دیگری فکر کنید.شرایط پذیرش در رشته های پزشکی در نروژ سخت و زمانبر است

ناهید جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:33

متشکرم از اطلاع رسانی جامعتون
من لیسانس مکانیک با عنوان نقشه کشی صنعتی دارم می تونم رشته ی ارشدم را تغییر بدم؟؟

درود ناهید جان
برای پذیرش در هر رشته ای پیش نیازهایی لازم است که گذرانده شود.بهتر است سایت دانشگاه موردنظرتان را در رشته ای که مدنظرتان است دنبال کنید

امیر یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 18:50

سلام
من کارشناسی مهندسی نفت با معدل 15/20 دارم. چند سوال دارم لطفاً پاسخ دهید :
1-آیا با گرفتن مدرک زبان و دیگر شرایط با توجه به معدلم میتونم در دانشگاه استونگر پذیرش بگیرم ؟
2-من متأهل هستم و دارای 2 فرزند دختر 5 ساله و 1 ساله هستم، آیا مشکلی برای ورود به نروژ نخواهم داشت ؟
3-من اگر با پس انداز حدود 150 میلیون تومان به نروژ بیام با همسر و فرزندانم، آیا با مشکل مواجه نخواهم شد ؟
4-آیا با کار دانشجویی در دوره ارشد و پس اندازی که گفتم می تونم از عهده زندگی بر بیام ؟
5- با شرایط من آیا نروژ گزینه مناسبی هست و یا مثلاً کشوری مثل سوئد و .... می تونه بهتر باشه ؟
6-من در ایران یک شرکت خصوصی فعال در زمینه خدمات نمایشگاهی و دکوراسیون داخلی دارم،آیا در نروژ هم اینطور کارها می تونه موثر واقع بشن ؟
7- در نروژ آیا ضمن تحصیل می تونم کار آزاد هم داشته باشم ؟ مثلاً شرکتی ثبت کنم و فعالیت آزاد داشته باشم و یا ممنوعیت در زمان تحصیل دارم ؟
خواهش میکنم بهم جواب بده ، چون در مرحله تصمیم گیری هستم . باتشکر

درود دوست گرامی
بهترین راه برای شما این است که به دنبال کار باشید.برای ویزای کاری هم باید از یک کارفرما در نروژ پیشنهاد رسمی کار داشته باشید.مطالب بخش کار در نروژ را در وبلاگ خوب بخوانید.همه چیز توضیح داده شده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد